Παρασκευή 2 Ιουλίου 2010

EBAY και προστασία του καταναλωτή της PAYPAL

--- Παρακάτω θα σας πω τις δύο προσωπικές μου εμπειρείες που είχα από την "προστασία καταναλωτή" της διάσημης εταιρείας PAYPAL και πως την πάτησα 2 φορές.

--- Την πρώτη φορά είχα παραγγείλει κάτι από έναν ιδιώτη στο EBAY σε πολύ καλή τιμή. Αργούσε λίγο να έρθει, αλλά πίστευα πως ακόμη ήταν μέσα σε "επιτρεπτά πλαίσια". Όταν είδα ότι καθυστερεί πολύ (πάνω από 20 ημέρες), έστειλα μήνυμα στον ιδιώτη (μέσω του EBAY) ρωτώντας για την εξέλιξη της παραγγελίας.
--- Μετά από 2 εβδομάδες που δεν είχα πάρει απάντηση, ξαναέστειλα μήνυμα. Αυτή την φορά μου απάντησε, λέγοντάς μου ότι έλειπε από το σπίτι και πως μόλις γύρισε βρήκε το πακέτο να του το έχουν επιστρέψει και πως μάλλον είχε κάνει λάθος την διεύθυνση αποστολής. Μου είπε να του ξαναστείλω την διεύθυνσή μου για να μου το ξαναστείλει.
--- Μετά από καμιά 15αριά μέρες, το πακέτο ακόμη δεν είχε φτάσει και του ξαναέστειλα μήνυμα. Μου απάντησε πως το έστειλε και να περιμένω λίγο ακόμη, και πως παράλληλα θα πάει και αυτός στο ταχυδρομείο του να ρωτήσει. Περίμενα άλλες 5 ημέρες και πάλι δεν έλαβα τίποτα. Ξαναστέλνω μύνημα, τιποτα. Ξαναστέλνω μύνημα, τιποτα. Ξαναστέλνω μύνημα, τιποτα. Έτσι αποφάσισα να του κάνω καταγγελία στην "προστασία καταναλωτή" της PAYPAL, έτσι ώστε να πάρω τα λεφτά μου πίσω. Είχα ήδη όμως κάνει το πρώτο μου λάθος! Αυτό που δεν ήξερα ήταν ότι η PAYPAL έχει προθεσμία 45 ημέρες για να κάνεις καταγγελία για κάποιον, και έτσι διαπίστωσα ότι έχασα τα λεφτά μου και ότι δεν μπορούσε να γίνει τίποτα!

--- Την δεύτερη φορά (στις 31 Ιανουαρίου 2010) παράγγειλα κάτι άλλο (πάλι από ιδιώτη) το οποίο ήταν φανταστική ευκαιρία. Τόσο, που δεν έμοιαζε αληθινό. Υποπτεύθηκα κάτι, αλλά αποφάσισα να πάρω το ρίσκο γιατί το ποσό δεν ήταν και τόσο μεγάλο, αλλά περισσότερο γιατί τώρα ήξερα πλέον τους όρους της "προστασίας καταναλωτή" της PAYPAL που θα με κάλυπτε.
--- Όταν το πήρα στα χέρια μου, ήταν χαλασμένο. Αυτό δεν ήταν όμως σύμπτωση, γιατί πρώτον είχα παραγγείλει δύο τεμάχια και δεύτερον ένας φίλος μου που παράγγειλε το ίδιο είχε ακριβώς το ίδιο πρόβλημα.
--- Έτσι άρχισα τις διαδικασίες της αναφοράς στην PAYPAL (εντός προθεσμίας αυτή τη φορά), αποφασισμένος να το πάω μέχρι τέλους, όχι τόσο για να πάρω πίσω τα λεφτά, αλλά περισσότερο για να δω πόσο έμπιστη είναι η "προστασία του καταναλωτή" που μου παρείχε.
--- Για να μη τα πολυλογώ, όταν έγινε η αναφορά ο ιδιώτης προσφέρθηκε να μου δώσει ένα ποσό (κάτω από το μισό της παραγγελίας μου) για να λήξει εκεί το θέμα. Αρνήθηκα φυσικά την προσφορά του και έτσι η PAYPAL μου ζήτησε να στείλω πίσω σε αυτόν το αντεικείμενο. Αφού το έστειλα ως "συστημένο" (με έξοδα αποστολής δικά μου φυσικά) και τους έστειλα τον αριθμό συστημένου του πακέτου για να αποδείξω την αποστολή του, μετά από λίγες ημέρες μου ζητήσανε να τους στείλω και ένα FAX που θα περιλάμβανε την απόδειξη της αποστολής του και το email μου, επειδή ο ιδιώτης τους έλεγε ότι δεν το παρέλαβε (ενημερώθηκα γι'αυτό μέσω email).
--- Τους τα έστειλα και αυτά εμπρόθεσμα, αλλά μετά από λίγες μέρες που ο ιδιώτης έλεγε ακόμη πως δεν το πήρε πίσω, μου απάντησαν ότι τα στοιχεία που τους έστειλα δεν επαρκούσαν ή ότι ήταν ανακριβή, και "κλείσανε" έτσι απλά την υπόθεση θεωρώντας ότι ήθελα να τους ξεγελάσω!
--- Έτσι πήγα στο ταχυδρομείο και έκανα μια αίτηση "αναζήτησης συστημένου" για να δω που βρίσκεται το πακέτο μου, στην οποία ακόμη περιμένω απάντηση γιατί μου είπαν ότι παίρνει περίπου 2 μήνες. Παράλληλα έστειλα και καταγγελία για την PAYPAL στο "Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή" (δείτε τηλέφωνο και πληροφορίες στα "σχόλια"), που αναλαμβάνει υποθέσεις για την προστασία καταναλωτών σε Ευρωπαίκή κλίμακα. Οστόσο κι από εκεί ακόμα περιμένω αν και τους έχω πάρει καμιά εικοσαριά φορές τηλέφωνο για να τους ρωτήσω για την εξέλιξη της υπόθεσης.
--- Κατά την γνώμη μου, δεν πρόκειται να πάρω τα λεφτά μου πίσω, αλλά τώρα που είμαι άνεργος και έχω τον χρόνο, θα το τραβήξω να δω μέχρι πού θα φτάσει το πράγμα. Ελπίζω τουλάχιστον το ταχυδρομείο να έχασε το συστημένο μου, μήπως πάρω από εκεί κάποια αποζημείωση!!!
--- Γι αυτό πρέπει να είστε ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ προσεκτικοί όταν παραγγέλνετε κάτι από το EBAY (και από άλλες παρόμοιες σελίδες). Καταρχήν να είστε 100% σίγουροι ότι αυτό που παραγγέλνετε είναι αυτό ακριβώς που ψάχνετε ή να πάρετε το ρίσκο να χάσετε τα λεφτά σας. Επίσης να είστε ακόμη πιο προσεκτικοί όταν το παραγγέλνετε από κάποιον ιδιώτη και όχι από κάποιο online κατάστημα του EBAY. Συνήθως τα καταστήματα δεν ριψοκινδυνεύουν την φήμη τους για να σας "ξεγελάσουν".
--- Φυσικά θέλω να αναφέρω και ότι έχω αγοράσει και πολλές άλλες φορές από το EBAY χωρίς να έχω κάποιο πρόβλημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου